Omul multi-talent si Mecalac  Inapoi

Aruncand o privire la unul din articolele anterioare din Earthmovers Magazine adus la viata prin intermediul internetului si sutinut de diferite fotografii, la aceasta stire despre Graham Sandrecock si masinaria lui Mecalac neobisnuita, cred ca putem spune ca ruralul Cornwall este probabil ultimul loc de pe pamant la care ne-am gandi sa cautam utilaje de constructii neobisnuite de ultima generatie.


Totusi, intr-o vizita la Royal Cornwall Show, am fost incantat sa il intalnesc pe Graham Sandercock, care era nerabdator sa imi spuna mai multe despre noua achizitie Mecalac 6 MCR ce a fost si este inca pana in momentul de fata singurul utilaj de acest tip din UK. Fiind nerabdator sa aflu mai mult despre om si masina am convenit sa ne intalnim din nou pe unul dinre santierele sale in Falmouth.

024 1024x681
Asemenea multora dintre operatori, povestea lui Graham (30 ani) a inceput la o varsta frageda, isi aminteste chiar ca are chiar fotografii de la o varsta frageda in care el manipuleaza utilaje. Graham, asemenea multor baieti de varsta lui era innebunit dupa excavatoare si tractoare, pasiune pastrata pana in prezent.

Nimic surprinzator deoarece toata familia lui are inclinatie mecanica, tatal sau avand un puternic background agricol si inginerie agricola inainte de a incepe in sectorul constructiilor. Totusi, cel care a avut o influenta masiva asupra sa a fost unchiul sau Alan ce l-a convins sa devina operator. Alan este antreprenor pana in maduva oaselor si in 1987 s-a apucat de treaba achizitionand primul sau buldoexcavator Massey Ferguson 50HX, langa care Graham a petrecut nenumarate ore privind si invatand. In 1994, Alan a achizitionat modelul MF 860 si obisnuia sa lucreze pentru tatal lui Graham cand acesta avea 10 ani. Graham a spus, „860-ul era o masina impesionanta, vopsit in culorile galben-gri, cauciucurile late pe fata, eram pur si simplu vrajit si in acest moment am stiut pur si simplu ca atunci cand voi creste am sa devin operator de buldoexcavator. Alan la lasa sa conduc si sa operez buldoexcavatorul de unul singur ceea ce pentru mine era ca si cum sarbatoream ziua de nastere si Craciunul in aceeasi zi!”
087 681x1024
Graham a continuat, “In timp ce eram in clasa a doua obisnuiam sa imi ajut tatal pe perioada sarbatorilor si atunci cand inchiria un buldoexcavator, ma lasa pe mine sa il conduc, eram ca o gasca in apa si imi aduc aminte de momentul cand mama m-a luat mai devreme de la scoala pentru a-l ajuta pe tatal meu cu buldoexcavatorul”.

“Cand am termiat studiile, am inceput sa lucrez cu tatal meu in constructii, iar eu faceam toate lucrarile cu buldoexcavatorul. In perioada aceea nu eram sigur cum am sa reusesc sa lucrez cu norma intreaga tinand cont ca nu multi oameni ar fi fost interesati de un om atat de tanar precum eram eu. Cand aveam 17 ani a aparut o oportunitate dar in acelas timp tatal meu lua in considerare achizitia unui excavator mini de 3 tone. Mi-a spus ca poate fi al meu ca il pot folosi si ca trebuie sa gasesc mai multe lucrari pentru el. Nu era mare lucru. Am achizitionat un Kubota KX712, despre care credeam ca este cel mai bun.
Asta se intampla pe cand faceam toate lucrarile acelea de constructii ce au pus bazele cunostintelor mele necesare ca si operator ce m-a ajutat sa identific care sunt nevoile si cum pot face lucrurile mai usor pentru baietii de pe santier”.

Vorba s-a raspandit si lucrarile au inceput sa se aglomereze. Intr-o zi, un prieten de al lui Graha,, Dan Hurle ce detinea o firma forestiera, J Hurle & Sons, i-a cerut opinia despre o lucrare de eliberare a terenului pe care o faceau manual. Lucrarea se desfasura pe un teren abrupt dar Graham era increzator ca o poate face. Dupa ce lucrarea a fost terminata, acestia i-au incredintat din ce in ce mai multe lucrari asemenantoare astfel incat Graham a fost obligat sa se gandeasca la achizitia unui echipament mai performant. 
620805 118846878269737 531855569 o 1024x768
Dupa experienta placuta avuta cu Kubota, Graham a decis sa ramana fidel brandului astfel incat in 2007 achizitioneaza un KX1613 Alpha nou de la Vincent Tractors, dealer-ul local. Graham spune, “Aceasta a fost un utilaj bun ce mi-a fost de foarte mare folos, nu s-a defectat nici o singura data in 7 ani. Cei de la Hurle’s mi-au facut cunostinta cu Geraint Richards, seful forestier de la Dutch of Cornwall incepand sa lucrez si cu acestia. In anii care au urmat am achizitionat si cateva atasamente necesare noului domeniu in care activam, un graifar pentru busteni, o cositoare de gard, si un taietor circular, toate fiind modificate de mine pentru a se potrivi pe utilaj. In cele din urma am construit si o remorca pentru transportul bustenilor pentru a fo folosita in padurile mici, ciudate in cate utilajele mari nu pot avea acces castigand o mica nisa din piata”. Fiind pasionat de ultimele noutati in sectoarele constructii si utilaje Graham se documenteaza intotdeauna pe interner si marturiseste ca are toate editiile pubilicatiei Earthmoovers Magazine. Graham era intotdeauna in cautarea viitoarei masini dar simtea ca nu exista nimic pe piata care sa poata depasi performantele Kubota fara sa paseasca pe teritoriul utilajelor mari, ceva ce nu era dispus sa faca tinand cont ca marele lui avantaj era tocmai sistemul compact si abilitatea de a actiona in locuri inguste si dificile. Exista totusi un utilaj ce i-a captat atentia, Mecalacul construit de francezi spune Graham, “Am fost un fan Mecalac inca de cand am urcat intr-unul la show-ul SED. Acel utilaj era 714 MC pe care il avea expus Hiremee. Am fost uimit de complexitatea configuratiei bratului si am incercat sa folosesc toate carataristicile sale cat timp l-am testat. Operatorul care efectua demonstratiile mi-a spus ca este unul dintre cele mai bune utilaje pe care le-a vazut si operat pe perioada expozitiei, cuvinte care mi-au ramas intiparite in minte o perioada lunga dupa aceea.

Aici l-am intalnit pentru prima data pe Magnus Mildwater, care mi-a spus ca Mecalac va lansa un excavator compact ce poate fi folosit ca si un mini incarcator, un concept cu adevarat interesant. Magnus mi-a transmis o brosura a acelui utilaj, 8MCR, dar din pacate in momentul acela nu puteam cheltui asemenea suma, pentru un timp uitand de utilaj”.
027 1024x681
In 2010, Graham a decis sa cumpere un al doilea mini incarcator pe senile Bobcat 864 pentru a-l ajuta la lucrarile de defrisare. Utilajul s-a dovedit a fi o masina extraordinara dar din pacate nu avea suficient de lucru pentru el ajungand la concluzia ca nu este o investitie buna. In perioada aceea Graham a inceput sa se gandeasca la compactul Mecalac din nou. Dupa cum a observat, cu Mecalac putea face cele doua lucrari cu acelas utilaj. Cu aceasta in gand Graham a inceput demersurile, initial cu o vizita pe site-ul Mecalac, unde a descoperit ca un nou model 6MCR (Mecalac Crawler Rapide) va fi lansat, urmatorul pas a fost gasirea unui dealer in UK. S-a dovedit ca o companie din Essex numita Langram era dealer-ul din UK iar Managerul General era nimeni altul decat Magnus Mildwater cu care a discutat anterior la expozitia SED.
030 1024x681
Dupa o o scuzrta discutie cu Magnus, mi-a sus ca va cauta informatii si preturi ale utilajului si mi-a sugerat sa fac o vizita la fabrica mecalac daca sunt cu adevatar interesat, asta imi va da oportunitatea de a testa si a-mi creea o impresie asupra masinii si a conceptului Mecalac.

Graham spune, “ Mecalac 6 MCR va fi un upgrade imens pentru mine, insemnand dublul puterii fata de excavatorul Kubota pe care il detin si un debit hydraulic cu 90 de litri pe minut mai mare al circuitului auxiliar pentru atasamente ce nu depinde de folosire senilelor deoarece  acestea au pompe hidraulice separate si un circuit inchis. Acesta este ideal pentu diversitatea lucrarilor mele, in urma carora primeam din ce in ce mai mult. Cred de asemenea ca geometria inteligenta a bratului poate lucra foarte bine cu graifarul acesta avand o capacitate de ridicare mult mai mare, permitandu-mi ridicarea unor busteni mai grei totodata tinandu-I aproape de masina de baza, ajutand astfel la pastrarea stabilitatii utilajului. In plus, viteza ridicata de deplasare ajutand la extragerea rapida a bustenilor din padure, ma gandeam, daca exista o masina perfecta pentru mine, aceasta trebuie sa fie!”
039 1024x681
O vizita la fabrica Mecalac a fost programata in anul 2013, Graham si varul sau au zburat catre Geneva, acolo au fost intampinati de catre Martin Foster din Langham, ce a preluat rolul ghidului si i-a condus la fabrica Mecalac in Annecy. Grupul a fost intampinat de catre Patrick Renard, Sales Support Manager ce a tinut o scurta prezentare a companiei si a produselor sale, aceasta fiind urmata de turul obligatoriu al fabricii. Graham spune, “ Turul fabricii a fost extraordinar. In fabrica se face asamblarea si vopsitoria utilajelor, prelucrarea metalului fiind efectuata intr-o alta fabrica. Fiecare masinarie era asamblata in ordine acolo, vazand cateva intro zona de prezentare corporate ceea ce a fost interesant. Am simtit ca Patrick cunoaste foarte bine domeniul raspunzand la toate intrebarile puse de catre noi, chiar si intrebari tehnice ce tineau de procesul de fabricatie. Dupa incheierea turului, Graham a fost dus afara, in zona de demonstratii a fabricii unde era parcat un excavator 6MCR gata de actiune. Unul din operatorii fabricii a inceput demonstratia aratand toate atributele utilajului inainte ca Graham sa testeze masina. Graham vorbea despre primele sale impresii, “Masina este foarte buna, se simte finetea miscarilor, puterea, masina fiind silentioasa si chiar confortabila. M-a ajutat sa vad cum se comporta, dar in timpul acela scurt nu l-am putut opera la adevarata lui capacitate, si este nevoie de putin timp pentru acomodare cand ajungi sa il compari cu un excavator uzual.
036 1024x681
Un lucru pe care la-m observat este cat de mare arata cuplajul pentru remorcare, era aproape la fel de mare ca si cel ce se gasea pe utilajele mai mari, iar placile de prindere erau similare. Am intrebat daca putem conecta o cupa de excavare  de la un utilaj mai mare pentru a-l pune la incercare. Am atasat o cupa ce se potrivea mai degraba unui utilaj de 12 tone iar dupa prima incarcare a cupei ne-am dat seama ca pentru 6 MCR nu prezinta nici o dificultate, a fost o demonstratie de forta fantastica vazand in acel moment suficient pentru a-mi da seama ca imi doresc una!” 
080 1024x681
Graham receptioneaza utilajul pe 28 februarie 2014, l-a comandat cu sistemul de cupla rapida Mecalac, un set intreg de cupe si acea cupa skid ce este practic o cupa de latimea masinii dotata cu role pe partea anterioara ce se sprijina pe lama pentru a transfera fortele asupra sasiului atunci cand este folosita, genial cand o vezi lucrand, mai ales in mainile lui Graham ce este pe aceeasi lungime de unda cu masina.

Graham a achizitionat alte cateva placi de prindere pentru a modifica atasamentele existente pentru a fi potrivite 6 MCR, modificarile fiind facute de catre un inginer local Geoff Burroughs. Initial, Graham s-a intrebat daca a luat cea mai buna decizie, deoarece in prima sa zi cu masina aceasta se simtea atat de diferit, putin instabila comparand cu utilajul anterior. Acest lucru a fost influentat si de faptul ca pentru prima lucrare cu utilajul a trebuit sa traga copaci intregi cu graiferul sau pe terenul inclinat, un lucru cu adevarat dificil de cele mai multe ori, dar pe masura ce timpul trece se obisnuieste cu Mecalacul reusind sa surclaseze batranaul sau Kubota, Graham spune, „Am realizat repede ca problema adevarata eram eu, nestiind limitarile masini ceea ce ma facut sa fiu destul de precaut in privinta operarii utilajului. Acum m-am obisnuit cu acesta si mi-ar fi destul de greu sa ma reintorc la o masina conventionala”.
051 1024x681
Acest 6 MCR de 5.7 este propulsat de un motor Deutz cu 4 clindriicu norme de poluare Tier 4i stage 3B si Graham confirma ca toate atasamentele sale functioneaza cu mult mai bine pe noua masina. Abilitatea de a actiona atasamente in timpul rularii ii permit acestuia sa realizeze timpi foarte scurti pentru lucrarile de fasonare a arborilor aproape o treime din timpul necesar fata de fostul Kubota. Capacitatea de ridicare a fost imbunatatita foarte mult iar Graham spune ca nu a reusit inca sa gaseasca busteanul pe care sa nu il poata manevra. Aceste masini sunt foarte rapide, cu viteze de deplasare de pana la 10 km/h disponibilie in modul rapid reusesc sa reduca extraordinar de mult timpul petrecut pe santier. 
004 1 1024x681
Graham spune, „Cupa skid este un atasament extraordinar la care sa fiu sincer ma gandeam sa renunt pentru a economisi dar sunt bucuros ca nu am facut asta deoarece este probabil atasamentul cel mai des folosit, indiferent daca o folosesc pentru a muta sau a decoperta material, totul devine atat de usor cu aceasta cupa. O poti folosi ca si cupa de incarcare sau skid, aceasta face ca lucrarile de decopertare sa fie efectuate mult mai rapid si chiar comparabile cu un utilaj de doua ori mai mare decat el”.
059 1024x681
Pentru cei mai multi privitori, bratul si balansierul par putin ciudate. Acest brat este o piesa inteligenta a designului iar abilitatea de a o retrage langa cabina este excelenta atunci cand lucrezi in spatii restranse. La toate acestea se adauga si sitemul ofset al bratului care atunci cand este folosit cu bratul intermediar in anumite pozitii permit schimbarea unghiului cupei ceea ce poate fi la indemana atunci cand lucrezi la pante. In plus, folosirea acestei optiuni permite executarea santurilor in afara liniei utilajului si accesul atasamentului in acestea fara a le incaleca. 
014 681x1024
Inginerul lui Graham, prietenul sau Geoff a adus si alte modificari masinii, prima fiind un scut de metal mai gros atasat de sasiul utilajului pentru a oferi protectie fata de cioturile inalte de copaci, alta modificare fiind un nou cuplaj ce ajuta la tractarea remorcii pentru busteni. Geoff a proiectat inteligent modificarile astfel incat nu a fost necesare alte lucrari de sudura sau gaurire asupra masinii. Le-a atasat folosindu-se de urechile de ridicare si cupla de prindere centrala de pe sasiu.
013 1 1024x681
Mecalacul combinat cu remorca pentru busteni creaza un setup excelent pentru lucrarile forestiere manevrabilitatea acestuia facand viata mai usoara muncitorilor ce se ocupa de taierea copacilor facand din pozitia acestora un factor irelevant deloarece Mecalacul poate ridica busteni pe o raza de 360 de grade, insemnand ca poate ridica bustenii in fata si ii poate incarca in spatele utilajului respectiv in remorca tractata ce catre acesta.
DSC 0049 1024x681
Recent, Graham a proiectat si construit o bara de protectie montata pe cabina pentru a proteja plafonul cabinei si luminile. A adaugat de asemenea 8 noi lumini de lucru pentru a face mai usor lucrul in padurile intunecoase.
017 1024x681
Rezumand decizia de a investi in aceast utilaj uimitor, Graham spune, „ Am achizitionat Mecalacul pentru a creste productivitatea in operatiile forestiere si initial nu credeam ca pot justifica costurile mai ridicate doar pentru lucrarile de excavare si pregatire a solului, dar acum,  avandu-l de aproape un an nu cred ca pot lua in considerare un alt utilaj deoarece Mecalacul depaseste performantele oricarui utilaj de dimensiuni similare operate anterior de catre mine. De asemenea chia si clientii recunosc beneficiile iar ca si rezultat volumul de lucru creste cosntant”.
066 1024x681
Din ceea ce am vazut in aceasta vizita, sunt uimit ca nu vedem mai des asemenea masini in Marea Britanie. Aceste utilaje nu sunt ieftine, dar Graham are atitudinea corecta si viziunea pentru a exploata la capacitate maxima toate atributele masinii.

Luand in considerare un potential upgrade catre 8MCR in viitorul apropiat sunt sigur ca il vom vizita din nou pe acest tanar vizionar.
 

Despre noi

CTE Solution Utilaje Specializate are ca scop furnizarea de solutii complete pentru reciclare, salubritate si constructii. Am creat o retea de profesonisti care asigura suport si consiliere pentru a va realiza proiectele dumneavoastra, de la idee si pana la punere in functiune.

Citeste mai multe...

Contacteaza-ne

 

  • Location Sos. Bucuresti, Nr. 57, Ciorogarla, 077055, Jud. Ilfov, Romania
  • Phone+4.0372.150.844;  +4.0727.227.393
  •        +4.031.815.73.57
  • Emailoffice@ctesolution.ro