Test drive: Hyundai HL980A
Dan Gilkes ia o primă unitate de Hyundai Construction Equipment HL980A și oferă Construction Europe o imagine de ansamblu exclusivă a experienței sale.
Hyundai Construction Equipment (HCE) se îndreaptă spre capătul mai greu al activității de construcții și cariere, odată cu lansarea propriilor mașini mai mari și cu achiziția recentă a Doosan Infracore, care oferă companiei acces la o gamă extinsă de echipamente de terasament.
Compania are acum 10 încărcătoare pe roți în gama sa seria A, de la HL930A de 11,5 tone, până la HL980A, care înclină balanța la 30,8 tone. Am pus acest model de top prin ritmurile sale la un site de testare din Belgia, pentru a vedea cum se ridică HL980A în fața concurenței.
Ce motor are HL980A?
Ca și în cazul multora dintre modelele mai mari hyundai, puterea este asigurată de un motor Cummins dovedit. Pentru HL980A, firma a optat pentru dieselul X12 cu șase cilindri al gigantului energetic american, oferind 380 CP (283kW) de la 1.700-1.800rpm. Aceasta este susținută de un cuplu sănătos de 1.857Nm, disponibil de la doar 1.400rpm. Aceasta este o creștere cu 5% a cuplului față de mașina din generația anterioară, iar Hyundai susține că o creștere cu până la 8% a eficienței consumului de combustibil ar trebui să fie posibilă în aplicațiile cu treapta a patra.
Motorul X12 respectă reglementările UE privind emisiile stage V, datorită unui sistem de evacuare all-in-one, care încorporează un catalizator de oxidare diesel (DOC), filtru de particule diesel (DPF) și un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR). Această combinație îndeplinește etapa V fără a fi nevoie de recircularea gazelor de eșapament (EGR), reducând cerințele de întreținere regulate.
Mașina este echipată cu un mod Smart Power, alături de setările obișnuite de operare Eco și Power. Smart Power ajustează automat turații ale motorului în aplicații grele, pentru a reduce consumul de combustibil fără a sacrifica performanța. Oprirea automată a motorului este, de asemenea, o caracteristică standard, asigurându-se că mașinile nu sunt lăsate la ralanti atunci când nu sunt utilizate în scopuri productive.
Puterea este preluată printr-o transmisie cu cinci trepte cu ambreiaj de blocare, pentru a reduce pierderile în operațiunile de deplasare cu viteză mai mare. Există, de asemenea, un smart clutch cut-off (ICCO), care este proiectat pentru a reduce acționarea în timpul frânării, fără a pierde puterea în cadrul convertizorului de cuplu. Acest lucru facilitează schimbarea direcției fără a pierde unitatea, reducând acumularea de căldură și uzura excesivă a discurilor de frână în timpul funcționării constante înainte și înapoi.
Mașina beneficiază, de asemenea, de un termostat pentru sistemul de răcire a transmisiei, asigurându-se că cutia de viteze atinge temperatura optimă de funcționare rapid după pornire și menține această temperatură pentru a proteja componentele în timpul lucrului. Acționarea de la transmisie este dusă pe punți noi, cu o capacitate de încărcare suplimentară pentru o durabilitate sporită. Un sistem separat de răcire cu ulei pentru punți este disponibil ca opțiune, pentru acele operațiuni care necesită frânare repetitivă sau sarcini mari care urmează să fie impuse pe linia de rulare. Un diferențial de blocare este așezat pe puntea față, asigurând tracțiune maximă în timpul lucrărilor de încărcare și săpare.
Comfort and control
Cabina ROPS/FOPS controlată de climă de la HL980A oferă un mediu de lucru confortabil, cu un nivel de sunet intern de doar 72dB, despre care se spune că este printre cele mai scăzute din această clasă. Scaunul operatorului suspendat cu aer este încălzit standard și vine cu cotiere complet reglabile, cu o pârghie servo electro-hidraulică încorporată în suportul din dreapta pentru controlul brațului și al găleții. Încărcătorul nostru de testare a fost echipat cu comenzile electro-hidraulice opționale pentru vârful degetelor, oferind pârghii separate pentru funcțiile brațului și cupei, împreună cu o pârghie auxiliară.
De asemenea, în partea stângă a scaunului operatorului, HL980A a fost echipat cu un sistem opțional de direcție joystick, care poate prelua controlul direcției de la volan pentru operațiuni repetitive de încărcare. Comenzile de transmisie sunt incluse în capul manetei servo, permițând operatorului să conducă fără a fi nevoie să-și ia mâinile de pe pârghii.
Direcția joystick-ului funcționează foarte bine, fără ca niciuna dintre nenorocirile găsite în sistemele anterioare de la unii concurenți. Direcția răspunde fără probleme la intrările manetei fără a răspunde prea mult și este posibil să se sapă și să se încarce cu un efort minim. Este chiar posibil să conduceți în trepte mai mari folosind joystick-ul, deși pentru curse mai lungi ar fi mai ușor să reveniți la volan.
Există o bancă de comutatoare de control în dreapta operatorului, iar monitorul tactil hyundai de 7" se află pe stâlpul A al cabinei din dreapta. Similar cu ecranul de 8" găsit în excavatoarele companiei, monitorul oferă acces la o serie de meniuri, pentru a permite operatorului să seteze mașina până la preferințele lor personale.
Ecranul oferă, de asemenea, acces la o funcție de raportare Eco, care permite operatorului să vadă modul în care performanța lor de conducere afectează consumul de combustibil și productivitatea în timp real. Sistemul înregistrează informații de operare, inclusiv timpul de ralanti, pentru a ajuta operatorul să facă îmbunătățiri în mișcare.
Boom-ul și loviturile cu găleată sunt standard, ceea ce face ușor să reveniți la o poziție de săpat cu intrare minimă. Un sistem de control al cursei face parte, de asemenea, din ornamentele standard, oferind amortizarea brațelor încărcătorului în timpul unei călătorii mai rapide, pentru a permite cupei să plutească și pentru a preveni săritura în cabină. Și acest lucru funcționează bine, cu viteze mai mari posibile pe drumurile de transport cu suprafață moderată, chiar și cu o sarcină completă a cupei, ceea ce face ca HL980A să fie ideal pentru o operațiune de încărcare și transport sau atunci când fața de săpat este mai departe de buncărul de încărcare decât se dorește.
O linie opțională de aer comprimat poate fi instalată în cabină, ceea ce face mai ușor pentru operator să sufle praful și materialul uscat de la footwell. Acestea fiind spuse, podeaua cabinei este relativ la același nivel cu partea inferioară a deschiderii ușii, ceea ce face ușoară măturarea resturilor, dacă este necesar.
Accesul în cabină este bun, cu o mulțime de mânere de prindere și trepte bine distanțate și, odată ajuns în interior, geamurile de înălțime completă oferă o vedere bună în jurul mașinii. Oglinzile laterale încălzite fac posibilă vizualizarea în spate chiar și în zilele umede sau reci, iar sistemul Hyundai Advanced Around View Monitoring, cu camere pe tot parcursul mașinii care creează o vedere de 360° pe ecranul din cabină, este oferit ca opțiune. Puteți specifica chiar și un sistem radar opțional, pentru a detecta obstacolele din spatele mașinii, care funcționează zi sau noapte.
Mașina se mândrește, de asemenea, cu un sistem de cântărire cumulativ, ajutând operatorul să gestioneze operațiunile de încărcare a camioanelor din cabină și să accelereze încărcarea în interiorul carierei pentru client.
Service și mentenanță
Așa cum este obișnuit în sectorul încărcătorului pe roți mai mare, puteți deschide ușile de acces de serviciu în baldachinul motorului din spate pentru acces rapid la punctele de verificare și umplere. De asemenea, este posibil să înclinați întregul baldachin al motorului înapoi, folosind un comutator electric de treptele cabinei. Acest lucru oferă acces mult îmbunătățit la toate punctele de service și la sistemul de evacuare.
Sistemul de gestionare de la distanță Hi-Mate de la Hyundai este disponibil, iar HL980A vine cu Motor Connected Diagnostics (ECD), care raportează automat orice probleme legate de componentele motorului atât pentru Hi-Mate, cât și pentru sistemele telematice proprii Cummins, pentru a asigura un răspuns rapid și pentru a reduce timpul de nefuncționare. Hi-Mate permite clienților să monitorizeze de la distanță utilajele printr-un site web dedicat sau o aplicație mobilă. Acesta oferă informații de diagnosticare, împreună cu date de lucru, cum ar fi orele de funcționare, timpul de inactivitate și consumul de combustibil. Sistemul poate oferi, de asemenea, geofencing, pentru a ajuta la protejarea utilajelor împotriva furtului și a utilizării nesancționate.
Încărcător de lucru
Proiectat pentru săparea feței și pentru stocarea pe proiecte mai mari, HL980A are un aspect de braț de încărcare a legăturii Z-bară și un încărcător XT cu braț lung este disponibil ca opțiune. Mașina standard are un spațiu liber la înălțimea maximă de ridicare și cu un unghi de descărcare de 45° de 3.300 mm, în timp ce modelul cu braț lung are o distanță de 3.620 mm.
Capacitățile standard ale cupei de săpat variază între 5.0-6.3m3 capacitate îngrămădită, iar mașina oferă o forță de rupere a cupei de până la 24.670 kg pentru modelul standard de braț. Sarcina de basculare dreaptă este de 23.100 kg, cu o sarcină completă de basculare de 20.100 kg.
Concluzie
Seria A de încărcătoare pe roți de la Hyundai a fost un mare pas înainte pentru companie și unul care, fără îndoială, a atras mulți clienți noi la marcă. Mașinile au un aspect modern și rezistența și designul robust de care au nevoie clienții, cu performanța de a susține aspectul. Cu siguranță, puțini clienți de încărcătoare se vor simți prost deserviți în cabină, ceea ce oferă un mediu de operare confortabil pentru lucrul în schimburi la fața locului.
Mașinile vin cu componente dovedite, de la producători globali, oferind nivelul de back-up cerut în special de afacerea de carieră. Există o mulțime de tehnologie pe spectacol, de asemenea, cu diagnosticare de la distanță și telematice toate parte a acordului.
Hyundai muncește din greu pentru a intra în topul producătorilor de echipamente, iar modelele din seria A demonstrează că avansează. Piața încărcătoarelor pe roți rămâne un sector foarte conservator, dar HL980A merită o inspecție mai atentă.